Lezing: Het Kollumer Oproer van 1797.

Verhalen uit Kollum, verteld door O. de Vries. Het onderwerp voor vandaag was: Het Kollumer Oproer van 1797. De opstand van de Oranjegezinden tegen de Patriotten. Voor een ieder die meer wil weten over de Kollumer geschiedenis.

Vrijdagavond 26 januari vertelde O. Vries in het Kollumer Museum Mr. Andreae hoe het Kollumer Oproer verlopen is en dat dit misschien wel de redding was van het Koningshuis zoals we dit nog steeds kennen.

Waar: Kollum
Wanneer: Vrijdag 26-01-2018
Verhalen uit Kollum, verteld door Dr. Oebele Vries. Het onderwerp voor vandaag is: Het Kollumer Oproer van 1797. De opstand van de Oranjegezinden tegen de Patriotten. Voor een ieder die meer wil weten over de Kollumer geschiedenis.

Locatie: Kollumer Museum Mr. Andreae
Tijdstip: 19.00 – 21.00 uur

Veel Kollumers en omwonenden uit de andere gemeenten kennen het verhaal van “Het Kollumer Oproer” niet. In Kollum is men druk bezig, onder andere St. APK, om dit Oproer groots na te spelen op de manier zoals de Passion jaarlijks op de televisie wordt uitgezonden. Meer informatie hierover treft u aan op de speciale Facebook-pagina voor het Kollumer Oproer spektakel.

Pagina delen: